Zaparcia w ciąży

17 Gru

Zaparcia – ciężka i nieprzyjemna dolegliwość, ale w ciąży może stać się koszmarem i porządnie dać się we znaki. Z kilku powodów:

intensywne parcie nie jest wskazane (może być przyczyną krwawień i ogromnych obaw),

hormony sprzyjają rozluźnieniu mięśni i więzadeł – wszystkich, dlatego jelita pracują leniwiej,

nie wszystkie środki i metody są w ciąży dozwolone,

początek ciąży to zwykle także słabszy apetyt, wymioty, więc i wypróżnienia rzadsze.

 

Jak sobie radzić – kilka sprawdzonych sposobów:

– suszone śliwki,

– szklanka wody z sokiem z cytryny i łyżeczką miodu pita na czczo (zaraz po przebudzeniu),

– owoce: jabłka, gruszki, kiwi,

– warzywa i soki warzywne (powodują mniejszą zgagę niż soki owocowe)

– łyżka otrębów owsianych z jogurtem naturalnym i bakaliami (rodzynkami, żurawiną) na kolację,

– łyżka parafiny (w aptece jest taka smakowa, oczyszczona) lub innego tłuszczu: oliwy, oleju z siemienia lnianego,

– siemię lniane – 2 łyżeczki namoczonego na 2 godziny siemienia lnianego (siemię zalewa się szklanką wody lub mleka, wtedy jest smaczniejsze),

– zmiana diety i zastąpienie białej mąki oraz ziemniaków produktami z pełnych, nieoczyszczonych zbóż, rezygnacja ze słodyczy (zwłaszcza czekolady).

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *